تحولات لبنان و فلسطین

داده‌های رسمی وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد، آمار مجروحان وعده صادق ۲ با آنچه وزارت جنگ این رژیم ادعا می‌کند، تفاوت بسیار دارد.

افشاگری تعداد مجروحان اسرائیل در «وعده صادق۲»

قدس آنلاین: آمارهای رسمی پایگاه داده‌ وزارت بهداشت اسرائیل نشان می‌دهد، بیمارستان‌های این رژیم در روز یکم اکتبر ۲۰۲۴، یعنی روز حمله موشکی ایران به اسرائیل، در کنار دو عملیات مقاومت فلسطینی در تل‌آویو بالاترین تعداد پذیرش‌ و بستری مجروحان را از اواسط اکتبر ۲۰۲۳ داشته‌اند.
این داده‌ها درحالی منتشر می‌شود که ارتش رژیم صهیونیستی سانسور شدیدی روی انتشار اخبار مربوط به تلفات و خسارات حمله یکم اکتبر ایران علیه این رژیم اعمال می‌کند.
در روز یکم اکتبر ۲۰۲۴، ایران با ۲۰۰ موشک به اهدافی در اسرائیل حمله و اعلام کرد، این حمله در پاسخ به ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس  در ژوئیه ۲۰۲۴ در تهران و ترور «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان و «عباس نیلفروشان»، فرمانده ارشد سپاه پاسداران در ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۴ در ضاحیه بیروت صورت می‌گیرد.

انتقال ۲۱۴ زخمی به بیمارستان در روز حمله

پایگاه داده وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد، در روز یکم اکتبر ۲۰۲۴، بیمارستان‌های این رژیم ۲۱۴ مجروح را بستری کرده‌اند. این افزایش چشمگیر تعداد مجروحان از اواسط اکتبر ۲۰۲۳ در داخل رژیم بی‌سابقه بوده است.
پذیرش مجروحان از ابتدای جنگ اسرائیل علیه نوار غزه در ۲۶ بیمارستان و مرکز پزشکی صورت می‌گیرد که در شمال، جنوب و مرکز سرزمین‌های اشغالی پراکنده شده‌اند.
از روز ۱۷ اکتبر ۲۰۲۳ تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۴ میانگین روزانه بستری مجروحان در بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی ۴۲ مورد گزارش شده است، درحالی که این تعداد در یکم اکتبر همزمان با حمله موشکی ایران و انجام دو عملیات شلیک آتش در تل‌آویو افزایش چند برابری را نشان می‌دهد.
میانگین پذیرش مجروحان در بیمارستان‌ها طی روز یکم اکتبر ۲۰۲۳ بالاترین میانگین از تاریخ ۱۶ اکتبر ۲۰۲۳ بود که طی آن بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی پذیرای ۲۲۷ مجروح بودند.
بیشترین میزان پذیرش مجروحان در بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی سه روز اول عملیات طوفان الاقصی به شرح زیر بوده است:
- ۷ اکتبر ۲۰۲۳ پذیرش ۱.۴۵۶ زخمی
- ۸ اکتبر ۲۰۲۳ پذیرش ۴۷۵ زخمی
- ۹ اکتبر ۲۰۲۳ پذیرش ۳۰۶ زخمی

منبع: تابناک

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.